uk
15.03.2021

Інтерв’ю Сергія Чернецького для журналу Львівської ТПП «Зовнішньо-економічний кур’єр»

Останнім часом вулиця Лінкольна у Львові дивує новими модерністськими архітектурними формами – зводиться масштабний парафіяльний центр, який назавжди з’єднає ім’я Маріо Ботта,  всесвітньо відомого швейцарського архітектора,  з нашим містом. Але чи готові були будівельні компанії Львова до такого нестандартного архітектурного виклику? Сьогодні ми поговоримо з представником одного з підрядників у реалізації цього проекту, власником та директором групи компаній «АСПЕКТ» Сергієм Чернецьким про проблеми, з якими стикаються замовники нежитлового будівництва, та шляхи їх вирішення.

– У чому полягає особливість роботи над таким проектом? Чи володіють українські будівельні компанії достатнім ресурсом для його втілення?

– Приємно спостерігати і усвідомлювати, що насправді – володіють, і не тільки наша компанія. Група Компаній «АСПЕКТ» виступила підрядником з монтажу залізобетонного каркасу куполу та відливання кільцевої балки. Складність та делікатність цієї роботи обумовлена унікальністю для України цього сакрального архітектурного твору, основна причина тут – новизна, адже з 1939 року Львів був відсторонений від реалізації ідей прогресивних архітекторів 20 століття. А цим проектом місто, яке зуміло пронести свою ідентичність через всі історичні випробування, відзначає возз’єднання із сучасною європейською архітектурною традицією. І завдячує воно цим Маріо Ботта, талановитійшому модерністу, учню Ле Корбюз’є, автору низки унікальних архітектурних споруд, вершиною творчості якого називають музей сучасного мистецтва у Сан-Франциско. Це не перший проект у сакральній архітектурі для нашої компанії, але перший у такому історичному контексті. Ми зняли відеоролик найважливішого етапу – відливання кільцевої балки об’ємом 35 м3 бетону, його можна переглянути на нашому сайті, це був свого роду визначний для нас момент. Дуже приємно долучитися до проекту такого масштабу. Попереду оздоблювальні роботи стараннями вже інших підрядників.

– Сьогодні Група Компаній «АСПЕКТ» – генеральний підрядник промислового будівництва, який об’єднує декілька різнопрофільних компаній з проектування, будівництва, реконструкції, а також торгівлі будівельними матеріалами. А з чого ви починали?

– Починали у 2003 році з виробництва промислових підлог. Тоді цей напрям тільки з’явився в Україні, ми – одні з перших, хто його тут розвивав. Вузька спеціалізація того періоду дозволила вийти в топ виробників, і на сьогодні ми уклали більше мільйона квадратних метрів. Підлога отримує найбільше постійне навантаження на промисловому об’єкті, і ми маємо колосальний досвід у влаштуванні нових, а також на рідкість повний спектр ресурсів для ремонту старих підлог.

З тих пір ми значно розширили діапазон видів робіт і напрямків діяльності, що дозволяє бути гнучкішими в просторі та часі, відкрили офіс в Навойовій, Республіка Польща,  щоб бути ближчими до своїх клієнтів. Але наша робота полягає не тільки в управлінні процесом будівництва та координації субпідрядників – більшість проектів ми повністю виконуємо своїми силами, адже маємо для цього всі ресурси. Клієнт замовляє – ми аналізуємо його наробки і заповнюємо пропуски, закриваючи всі питання з будівництва та проектної, дозвільної й тендерної документації, здійснюємо підбір та юридичне оформлення земельної ділянки, архітектурне проектування, будівельно-монтажні роботи, реконструкцію чи реставрацію, монтаж інженерних мереж і систем, технагляд – і так до здачі в експлуатацію і сервісного обслуговування готового об’єкта. Ми знімаємо всі головні болі клієнта з приводу будівництва, вирішуємо його проблеми й даруємо спокійний сон. Все що йому залишається – це перерізати стрічку на відкритті.

– Ви готові братися тільки за великі об’єкти? За яким принципом визначаєте свого клієнта?

– ГК «АСПЕКТ» може вести одночасно понад 20 об’єктів, серед яких і умовно великі від 15 тис. м2, і малі – до 5 тис. м2. Ми – та золота середина для замовника з великою кількістю географічно віддалених об’єктів, коли великим будівельним компаніям їх невигідно брати, а малі їх вже не потягнуть. Прикладом можуть послугувати фабрики «Рошен» по всі Україні, де ми виконували повний спектр робіт по реконструкції – від проектних до оздоблювальних. На великих об’єктах замовники мають відділ капітального будівництва. А от для замовника з невеликими об’єктами ми такий відділ замінюємо собою, і клієнту це нічого не коштує. Крім того, безпека та якість, звичайно, є нашими постійними пріоритетами, всі наші об’єкти проходять два етапи внутрішнього контролю. Таким чином ми забезпечуємо якість не тільки зараз, тобто не тільки на момент здачі в експлуатацію, але й на довгострокову перспективу.

Останні роки досить часто компанії декларують у своїх перевагах клієнтоориєнтованість. Як цей підхід бачать в ГК «АСПЕКТ»?

– Проаналізувавши майже 20-річний досвід своєї роботи, ми відмітили топ-5 типових проблем, з якими стикаються замовники у роботі з підрядниками. І наша місія – не дати замовникові з ними зустрітися. Їх насправді неважко передбачити, і настільки ж легко уникнути, були б експертиза, спостережливість та бажання вигоди для обидвох сторін – саме це й покладається в основу клієнтоорієнтованості, на наш погляд. І одна з тих типових проблем – недалекоглядність.

В першу чергу потрібно усвідомлення, що будівельний бізнес завжди націлений на довгострокову перспективу, як для замовника, так і для підрядника. Наша задача продумати та запропонувати клієнту такі рішення, які скоротять йому не лише будівельні витрати сьогодні, але й експлуатаційні у майбутньому – на опалення, ремонт, сервісне обслуговування тощо. Через деякий час, переконавшись у практичності цих рішень, клієнт повертається до нас із замовленням інших своїх об’єктів за тими ж принципами. Таким чином виграють всі зацікавлені сторони.

По-друге, важливо відрізняти клієнтоорієнтованість від клієнтозапопадливості, якою часто грішать у нас в різних галузях у гонитві за гучними іменами у списку замовників. За другого варіанта ці клієнти постійними так і не стають. І ось чому: зазвичай, клієнт має своє бачення майбутнього об’єкта, і можна точно втілити його задум без зайвих питань, але ми ставимо ці питання – не тільки, що хоче побудувати клієнт, але які свої задачі він таким чином хоче вирішити? І відповіді на них бувають навіть полярними. Проаналізувавши всі деталі, ми пропонуємо, як краще, довговічніше, на чому можна зекономити, а в якому випадку економія може стати фатальною. Кожен напрям групи компаній «АСПЕКТ» має свої напрацювання і досвід, і ми підбираємо перевірені оптимальні будівельні рішення під задачі замовника, а не просто сліпо виконуємо його побажання. Тут потрібно вміти тримати баланс, і найвагомішими виступають фактори експертності та довіри.

Ви говорите про довіру. Зазвичай це результат довготривалого представлення компанії на ринку, попереднього досвіду клієнтів роботи з вами…

– Не тільки. Звичайно, ми все життя працюємо над своєю репутацією, і вона тепер працює на нас. Але імідж ніщо без щоденних конкретних дій. Ми постійно розширюємо свою географію, працюючи по всій Україні, а тепер і Європі, і завжди є нові замовники з інших регіонів, або замовники із негативним попереднім досвідом з іншими підрядниками і заздалегідь упередженим ставленням. І тоді доводиться «з нуля» здобувати як репутацію, так і довіру.

Такі замовники потребують особливо переконливих аргументів. Яких?

– Найдемонстративнішими завжди є не слова, а цифри. На відміну від багатьох інших будівельних компаній, ми декларуємо відкритість і повноту кошторисів, демонструючи прозорість та контрольованість для клієнта. До речі, повертаючись до топ-5 проблем замовника, першою по частоті є зростання витрат, як правило, на пізньому етапі будівництва, коли замовник фактично стає заручником недобросовісного або недалекоглядного підрядника, тому що не всі витрати були включені у тендерну пропозицію, адже замовник не завжди має ресурс, щоб достеменно все перевірити, а підрядник – досвід, щоб передбачити. Тому якщо ми ще на першому етапі виявляємо, що щось не враховано у проекті, одразу повідомляємо про це замовнику і пропонуємо оптимальні рішення для економії матеріальних або часових затрат без втрати якості. Таким чином, цифри відкритого детального кошторису та календарного плану стають переконливими аргументами, надаючи адекватну вартість та прогнозовані якість та швидкість виконання.

– Передбачаю, що ми наблизились ще до однієї головної болі замовника з Ваших топ-5 – дотримання підрядником термінів.

– Так і є. Промислове будівництво відрізняється від житлового тим, що це сегмент b2b, бізнес для бізнесу, де час реалізації проектів є ключовим фактором існування. До прикладу наведу наш львівський об’єкт – торгівельний центр «Ашан New Point» на проспекті Чорновола, який ми запроектували та побудували повністю своїми силами у рекордні для проекту такого масштабу терміни – 15 тис. м2  за 270 днів від початку роботи над ескізом проекту до перших покупців. Призначена дата відкриття має вираження в конкретних грошах, адже є точкою відліку прибутку для всіх представлених у торгівельному центрі компаній, включаючи сам «Ашан». Тому чіткість дотримання термінів виконання є пріоритетом. Ми побудували систему роботи, календарного планування, взаємодії підрозділів та техніки, а також комунікації із замовником таким чином, щоб максимально швидко реалізовувати об’єкти будь-якої складності.

– Чи відчула група компаній «АСПЕКТ» наслідки впливу пандемії і карантину?

– Як і весь бізнес, так. Взагалі, компанії промислового будівництва є першими, хто відчуває, чи економіка в країні росте, чи падає – по кількості та якості замовлень. Підприємства розширюються, додають цехи, склади – економіка росте. При падінні економіки підприємства в першу чергу урізають бюджети на ремонтні роботи. Ми – індикатор економічних зрушень у країні у той чи інший бік, адже відчуваємо їх першими.

Втрати в такі часи неминучі, і до цього потрібно бути готовими. Попри все, «АСПЕКТ» не припиняв виробництво під час карантину, і продовжував будувати всі узгоджені до пандемії об’єкти. Тепер, у посткарантинний період, поступово все відновлюється і йде своїм ходом, адже карантин всім набрид і бізнес прагне працювати у звичайному режимі. 

– Як мінімізувати втрати під час кризи?

– Втрачаючи в одному – добирати в іншому. Ми бачимо в кризах шанси і діємо симетрично, наприклад, замість звільнення працівників, набираємо в штат фахівців вищої категорії, які до кризи були зайняті та недоступні.

Кризу треба розглядати як додатковий шанс. Вона в Україні не вперше, і попередні рази нас навчили, що вона не буває довічною і нею треба користуватися як паузою для підготовки того росту, який буде по її завершенні. Це час доробити справи, до яких не доходили руки, час призупинитися і подивитися на декотрі питання під іншим кутом, час здобуття нового досвіду, час для навчання, а також усвідомлення і висновків. А головне – для натхнення і нових ідей. Наприклад, ми зараз завершили підготовку і створили разом з партнерами Міжнародний Центр Трансферу Аквакультурних Технологій «АСПЕКТ-АКВА», який став результатом багаторічного захоплення аквакультурою та досвіду у аграрному будівництві. Це взагалі окрема тема для розмови, надзвичайно цікава та актуальна в масштабах країни. Поки що більше можна дізнатися на нашому сайті www.aspect-aqua.com.

– Як встояти компанії промислового будівництва у турбулентні періоди?

– Знаємо, що багато будівельних компаній не змогли виконати взяті на себе зобов’язання, і це ще одна проблема, з якою стикається замовник, адже встояти можуть не всі.  Ми диверсифікуємо замовлення – по галузі, розміру об’єктів, географії. Спільний досвід роботи і взаємна довіра дозволяють втримувати постійних клієнтів, з якими працюємо багато років. Наша мобільність дає змогу бути гнучкими і підлаштовуватися під зміни ситуації на ринку і затребуваність у географічному просторі. За понад 17 років роботи ми вибудували системний підхід, який довів до автоматизму багато напрямків діяльності. І все це завдяки нашим працівникам, командам професіоналів, фахівців, вихованих на нашому підприємстві від робітника до керівника найвищої ланки. Наш принцип – лідерство власним прикладом, і нові працівники з перших днів входять в ритм і усвідомлюють принципи нашої роботи, дивлячись на керівників, які стоять  з ними в одному строю.  У перші 5 років роботи компанії я завжди був особисто присутній на кожному об’єкті від укладання бетону до підписання акту виконаних робіт, переконався у результативності такого підходу і передав його керівникам ланок, більшість з яких також росли разом з компанією. Сьогодні – ми одна велика родина однодумців «АСПЕКТ», і йдемо вперед разом до нових викликів.

Замовлення дзвінка
Checkboxes *
Заявка на вакансію
Checkboxes *
Замовлення послуги
Checkboxes *
Дякуємо!
Наш фахівець зв’яжеться з Вами найближчим часом
Дякуємо!
Відтепер ви будете завжди в курсі наших останніх новин
Дякуємо!
Як тільки з'явиться нова вакансія, Ви дізнаєтесь про неї одним із перших!